Середа,
23 серпня 2017
Наші спільноти

Вплив свинцю на вагітну негативно відбивається на здоров'ї її онуків

Важкі метали проходять через плаценту і впливають на розвиток мозку плоду.

Воздействие свинца на плод и аналогичная интоксикация в детском возрасте приводят к разным эпигенетическим последствиям / Фото: baby-journal.eu
Вплив свинцю на плід та аналогічна інтоксикація в дитячому віці призводять до різних епігенетичних наслідків / Фото: baby-journal.eu

Відомо, що навіть низькі концентрації свинцю в крові вагітної жінки здатні пошкодити кістки та інші органи її майбутньої дитини. Важкі метали проходять через плаценту і впливають на розвиток мозку плоду. Нове дослідження показало: свинець також порушує процес метилування ДНК (модифікації молекули ДНК без зміни самої нуклеотидної послідовності), і ці зміни передаються через покоління, повідомляє meddaily.ru з посиланням на ScienceDaily.

Команда вчених з Університету Уейна виявила специфічні зміни ДНК у сухих плямах крові новонароджених дітей. Біоматеріал жінок і дітей було отримано з унікального біобанка, в якому зберігаються плями крові дітей, які народжувалися з 1984 року. Дослідники з'ясували, що вплив свинцю на вагітну жінку зачіпає процес метилування ДНК статевих клітин плоду. Таким чином, свинець здатний змінити кров онука жінки, яка зазнала впливу.

Великобританія починає проект, в ході якого вперше проведуть 10 трансплантацій маткиВчені сподіваються, що дослідження, що охоплює два покоління, дозволить знайти гени, які стануть біомаркерами ризику.

Читайте про найважливіші та найцікавіші події в УНІАН Telegram та Viber