asd.in.ua

Команді генетиків з науково-дослідних інститутів Канади і США вдалося з'ясувати, яким чином стовбурові клітини кісткового мозку перероджуються з утворенням лейкозу - раку крові, передає Lenta.ru.

Виявилося, що ключову роль у патологічному процесі відіграє система редагування РНК (рибонуклеїнова кислота). Стаття опублікована в журналі Cell Stem Cell.

Вчені з'ясували, що коли в певному гені стовбурових клітин - попередників лейкоцитів - виникають мутації, то клітини стають більш чутливими до запальних реакцій. В результаті активується фермент ADAR1, який відомий тим, що може редагувати невелику молекулу РНК let-7, замінюючи аденозин - основний компонент нуклеотиду А - на інозин. let-7 - це мікроРНК, яка бере участь у регуляції активності багатьох генів, а порушення її роботи призводить до безконтрольного зростання стовбурових клітин і регенерації пухлинної тканини.