medscape.com

Подібне явище називається «материнським прокляттям», і воно вперше спостерігалося в експериментальних умовах. Результати дослідження вчених опубліковані в журналі eLife, пише Лента.ру.

Експеримент, метою якого було виявлення мутацій в мітохондріях плодової мухи та визначення їх впливу, тривав більше чотирьох років. В ході дослідження біологи визначали життєздатність і плодючість чоловічого потомства.

Читайте такожВчені довели генетичну природу розсіяного склерозу

Вчені створили 18 ліній дрозофіли, кожна з яких спочатку складалася з 300 самок і 100 самців.

Читайте також Схильність до депресії передається у спадок - вчені

Біологи виявили точкову мутацію в мітохондріальному геномі однієї з ліній. Ген, у якому вона відбулася, кодує цитохром с-оксидазу.

Незважаючи на те, що в білку замінюється лише одна амінокислота, мутація надавала негативного впливу на вироблення сперми і рухливість сперматозоїдів у самців. При цьому на самок вона ніяк не впливала.

На думку дослідників, зміни в геномі мітохондрій можуть бути відповідальні за невиліковне безпліддя у чоловіків. Саме «материнське прокляття» у ході дослідження вперше спостерігалося в експериментальних умовах. Приклади негативного впливу мітохондріальних генів на самців були відомі й раніше, однак доказів відсутності впливу на самок не було.